Facebook

Forsendelse

ALT OM FORSENDELSER FRA FNKY:

Her skal du finne det du trenger ved spørsmål om forsendelser, frakttid, sporing, skader og mer.

Er det noe som ikke kommer frem her? Benytt vårt kontaktskjema, vi svarer raskt , og så godt vi kan!

Transportør

  • FNKY sender alt gods via POSTNORD (tidligere navn Tollpost Globe).

Fraktkostnad

  • Trykk på KJØP på aktuelle varer, gå til HANDLEKURV i det øverste feltet. 
  • I HANDLEKURV eller i KASSEN kan du BEREGNE FRAKTKOSTNAD, velge transportmetode, fylle inn postnummer og poststed, og se fraktprisen.

Leveringsalternativer

  • Pakker opptil 35 kilo sendes som MyPack, og hentes i på utleveringssted nær din hjemmeadresse. Ofte matvarebutikker.
  • Ved vanlige pakker mottar du epost/SMS når pakken er klar for henting i dagligvare.
  • Stort gods sendes på pall eller med HJEMLEVERING, og leveres utenfor din boligadresse, så nær en lastebil kan komme.
  • For hjemleveromg kontakter Postnord deg før levering og avtaler dag og tidsrom for levering.
  • HENTE SELV: Alle varer kan hentes hos oss. Men må forhåndsavtales. Lager og kontor er ikke på samme sted.

Hvis annen fraktmetode ønskes, hurtigsending mot mertillegg eller annet – Kontakt oss. Vi finner en løsning!

Pakking og sending.

FNKY sender varer mandag til fredag hele året, med følgende unntak:

  • I ferie- og høytider kan lagerbemanning være redusert, med reduserte antall sendingsdager pr uke.
  • I juli forsøker vi å sende varer hver dag, men garanterer sending 3 dager i uken.

Lagervarer;

  • Bestillinger som gjøres før klokken 11:00 sendes vanligvis samme virkedag.
  • Bestillinger etter klokken 11:00 eller i helg/helligdager sendes neste virkedag.

Bestillingsvarer:

  • I nettbutikken har vi også bestillingsvarer. Det er angitt forventet ankomstdato til lager eller forventet leveringstid til vårt lager.
  • Vi holder deg orientert om leveringstid og innkommende meldinger underveis ved bestillingstid.

Frakttid er avhengig av postnummer:

  • Postnummer 0000-7500: Normal frakttid: 1-3 virkedager.
  • Postnummer 7500-9999: Normal frakttid: 3-5 virkedager.

Bekreftelser og sporing

  • Ved bestilling mottar du en automatisk ordrebekreftelse.
  • Når vi håndterer ordren din mottar du ny og eventuelt korrigert bekreftelse, sammen med generell sporingsinformasjon.
  • Ved sending kommer sporingsmail direkte til din epost, hvor du selv kan følge pakken din.
  • Når varen er klar for henting mottar du epost/SMS fra Postnord om dette.
  • Lurer du på sendingen din? Kontakt oss her.

Uavhentede pakker

  • Husk at du må hente pakken din innen 10 dager, hvis henting fra butikk.
  • Gjelder det større gods må henvendelse fra Postnord besvares innen 2 dager.
  • Retur som følge av uavhentede varer koster mye, og kan gi avkorting på refundering av kjøpsbeløp.
  • Håndteringskostnader kan komme opp mot 250 kroner + returfrakt. 
  • Ved stort gods er  automatisk returfrakt unevnelig kostbart, og må for all del unngås. Ta kontakt hvis vi kan gjøre noe.

Emballaje og oppakking:

  • Husk å pakke varene pent ut, og behandle kartongene pent den aller første tiden. Åpne der det er tapet, ikke riv kartongen i filler.
  • Kontroller varen nøye for skader.
  • Ved retur på grunn av skade, reklamasjon eller angrerett er det viktig at varene kommer i original emballasje med alt tilbehør pent pakket.
  • Hvis det mangler kartonger er varens verdi redusert betraktelig, og vi kan ikke sende eller selge produktet på nytt til vanlig pris.
  • Mangler på original emballasje medfører avkorting på refusjon til deg. Det må unngås, derfor gir vi følgende råd:
  • Åpne kartonger der de er tapet sammen.
  • Ikke riv av papp-biter i tilfeldig rekkefølge. Det er tungvindt, og reduserer muligheter senere.
  • Ved stort gods: Følg oppakkingstipsene du mottar av oss ved ordrebekreftelser og sending. Åpne kartonger der de er tapet sammen.

Transportskader

Selv om vi pakker godset forsvarlig, kan det oppstå skader. Når varene mottas er det derfor viktig å kontrollere dem straks.

Synlig transportskade:

  • Hvis pakken er synlig skadet ved henting angis dette på fraktbrev/ i butikk du henter varen.
  • Varene kan gjerne kontrolleres på stedet, men ta ellers kontakt innen 24 timer når det er angitt skade på emballasje.
  • KONTAKTMÅTE: EPOST: Epost er det som gjelder ved slike henvendelser, med informasjon om sending og skade.
  • Bilder av skaden er viktig.
  • Unngå bruk av produktet inntil saken er løst / avtale er gjort med oss.
  • Ta vare på alt av tilbehør og emballasje
  • Rolig: Transporten til deg er vårt ansvar. Så lenge vi får frem dokumentasjon og anmerkninger på leveringssedler, ordner dette seg fint!
  • Epost kontakt ved skade: support@fnky.no

Skade som oppdages etter oppakking:

  • Husk å kontrollere varen innen 6 timer etter mottak.
  • Ved skade som ikke var synlig på utsiden må vi kontaktes pr epost straks, og innen 6 timer etter mottak.
  • KONTAKTMÅTE: EPOST: Epost er det som gjelder ved slike henvendelser, med informasjon om sending og skade.
  • Bilder av skaden er viktig.
  • Unngå bruk av produktet inntil saken er løst.
  • Ta vare på alt av tilbehør og emballasje
  • Epost kontakt ved skade: support@fnky.no

Ved tvil eller spørsmål, benytt vårt kontaktskjema og spør oss! Vi svarer raskt og så godt vi kan!

Returadresse (må avtales på forhånd via support@fnky.no)

FNKY AS, c/o A3 RESSURS
HUNSFOS NÆRINGSPARK
4700 VENNESLA

Med vennlig hilsen FNKY AS